Pages

Sunday 18 December 2016

Lagu Kaur Bengkulu


Se'ase Sehijean
Cipt. Dang Sirat

Endai mpai ni lah dikenal
Kaur kaye ngan budaye
Dengan semboyan terkenal
Se'ase Sehijean

Entah itu jeme njak mane
Pribumi atau pendatang
Tanggung jawab kite sesame
Ndang sampai diakui u'ang

Sambat dengan sede'an
Luas dengan teta'ian
Bintuhan mainang sayang
Me'ingitnye Padang Guci

Beziki' juge bedindang
Lah 'indu ta'ian bimbang
Dimane tanggung jawab kite
Khususnye generasi mude

Tuhe mude same-same
Kite jage budaye
Tuhe mude same njage
Peninggalan ndai tetuhe

Video : https://www.youtube.com/watch?v=_bxptVnIlUk


Ngelipat Balik
Cipt. Dang Sirat

Aku ndak balik
Te'ase badanlah je'ih
Lah de tetehan
Ku hidup di'enah u'ang

Ndang kuti mamung
Aku ndak balik ke dusun
Ndang kuti tegahi
Lah bulat niat di hati

Betahun di'enah u'ang
Tapi de beke'anjatan
Mbak kini aku ndak balik
Cube-cube aku mudik

Mungkin mpai ni aku salah
Waktu ku ninggalkan 'umah
Mbak kini aku ngelipat
Ku mohon bukakan mahap

Video : https://www.youtube.com/watch?v=APbGbLxpBkY


No comments:

Post a Comment